Pravi font za dobar brand

Fontovi pričaju priču, daju karakter brendu/vizualu, pobuđuju određene emocije i odabrati baš pravi font ponekad može djelovati zastrašujuće. Postoji toliki izbor da se ponekad čini nemoguće izabrati. I samoj mi se ponekad dešavalo da se pogubim u silnim mogućnostima, da me “paraliziraju” sve one stvari koje sam vidjela online i jednostavno se bude teško odvojiti od toga i napraviti nešto svoje i krenuti raditi… U slučaju da se to događalo i vama, napisat ću vam nekoliko savjeta koji meni pomažu u tim situacijama.

U takvim situacijama se uvijek vratim na početak. Na ono najbitnije pitanje: Što točno hoću? Koju poruku želim poslati? Koji osjećaj želim pobuditi?

Već samo taj korak ako je kristalno jasan, odmah će Vam suziti izbor i usmjeriti vas u dobrom smjeru. Isto tako volim u tim situacijama napraviti mood board. Ne treba to biti ništa fancy kao što viđate na instagramu (iako dapače ako želite :)). Možete jednostavno spremati u folder vizuale koje biste ukomponirati u tu vašu viziju i koji imaju ono nešto što odgovara vašem osjećaju. Ali vratimo se na fontove danas, umjesto moodboard-ova u slučaju fontova volim si složiti male liste onih dobrih, kao neku vrstu šalabahtera. Znam ih raditi i nevezano za određeni projekt, jednostavno skupljam fontove koji su mi lijepi i s vremena na vrijeme tu listu revidiram i update-am. 

No prije nego s vama podijelim svoju listu najdražih fontova trenutno, željela bih se samo osvrnuti na par detalja  koji će vam pomoći:

Nekoliko važnih savjeta:

  1. Budite dosljedni. Dosljednost se često spominje u brendiranju, ali zaista nema neke velike koristi od puno uloženog vremena i i savršeno odabranih fontova, ako ih na kraju – ne koristite. Želite dobiti prepoznatljivost, korištenjem odabranih boja i fontova u svojim vizualima će korisnici s vremenom početi povezivati s vašim brendom i to je ono čemu težite. Također, imajte na umu i da su to fontovi koje možete koristiti na svim materijalima i medijima.
  2. Pazite da je font pregledan i čitljiv, ne smanjujte ili ne povećavajte previše razmak između slova (kerning). Ukoliko želite dodati dašak elegancije svom brendu – jedan mali trik je da odaberete bezvremenski sans serifni font i malo povećate razmak između slova. Time povećavati bijeli prostor, a to odmah diže vaš vizual na novi nivo i odiše elegancijom.
  3. Svakako provjerite kako fontovi izgledaju na različitim riječima i kako izgledaju brojevi. Nije rijetkost (pogotovo ako koristite besplatni font) da brojevi loše izgledaju, a riječi koje ćete često koristiti ili vaš slogan, svakako provjerite prije nego kupite neki font.
  4. Nemojte koristiti previše fontova za svoj brend. Odaberite dva ili maximalno tri fonta i nema potrebe da tražite više od toga. 

 

Nisam zaboravila ni na one koji koriste Canvu, a znam da vas ima 🙂 Bilo da ju koristite za kreiranje online sadržaja ili čak onog tiskanog, količina fontova ponuđena na izbor u Canvi može biti zastrašujuća. Čak i ako se bavite dizajnom jako dugo, biranje fontova za neki projekt je nešto na što odlazi jako puno vremena. Zbilja puno… nekad ne biste vjerovali koliko mi dizajneri biramo i klikamo pravi font 😊 stoga sam odabrala neke odlične fontove kako bi vam olakšala pronalazak onog najboljeg.

 

Nadam se da će vam ova mala selekcija mojih favorita biti od pomoći 🙂

Pozdrav,

Ana

Fontovi pričaju priču, daju karakter brendu/vizualu, pobuđuju određene emocije i odabrati baš pravi font ponekad može djelovati zastrašujuće. Postoji toliki izbor da se ponekad čini nemoguće izabrati. I samoj mi se ponekad dešavalo da se pogubim u silnim mogućnostima, da me “paraliziraju” sve one stvari koje sam vidjela online i jednostavno se bude teško odvojiti od toga i napraviti nešto svoje i krenuti raditi… U slučaju da se to događalo i vama, napisat ću vam nekoliko savjeta koji meni pomažu u tim situacijama.

U takvim situacijama se uvijek vratim na početak. Na ono najbitnije pitanje: Što točno hoću? Koju poruku želim poslati? Koji osjećaj želim pobuditi?

Već samo taj korak ako je kristalno jasan, odmah će Vam suziti izbor i usmjeriti vas u dobrom smjeru. Isto tako volim u tim situacijama napraviti mood board. Ne treba to biti ništa fancy kao što viđate na instagramu (iako dapače ako želite :)). Možete jednostavno spremati u folder vizuale koje biste ukomponirati u tu vašu viziju i koji imaju ono nešto što odgovara vašem osjećaju. Ali vratimo se na fontove danas, umjesto moodboard-ova u slučaju fontova volim si složiti male liste onih dobrih, kao neku vrstu šalabahtera. Znam ih raditi i nevezano za određeni projekt, jednostavno skupljam fontove koji su mi lijepi i s vremena na vrijeme tu listu revidiram i update-am. 

No prije nego s vama podijelim svoju listu najdražih fontova trenutno, željela bih se samo osvrnuti na par detalja  koji će vam pomoći:

Nekoliko važnih savjeta:

  1. Budite dosljedni. Dosljednost se često spominje u brendiranju, ali zaista nema neke velike koristi od puno uloženog vremena i i savršeno odabranih fontova, ako ih na kraju – ne koristite. Želite dobiti prepoznatljivost, korištenjem odabranih boja i fontova u svojim vizualima će korisnici s vremenom početi povezivati s vašim brendom i to je ono čemu težite. Također, imajte na umu i da su to fontovi koje možete koristiti na svim materijalima i medijima.
  2. Pazite da je font pregledan i čitljiv, ne smanjujte ili ne povećavajte previše razmak između slova (kerning). Ukoliko želite dodati dašak elegancije svom brendu – jedan mali trik je da odaberete bezvremenski sans serifni font i malo povećate razmak između slova. Time povećavati bijeli prostor, a to odmah diže vaš vizual na novi nivo i odiše elegancijom.
  3. Svakako provjerite kako fontovi izgledaju na različitim riječima i kako izgledaju brojevi. Nije rijetkost (pogotovo ako koristite besplatni font) da brojevi loše izgledaju, a riječi koje ćete često koristiti ili vaš slogan, svakako provjerite prije nego kupite neki font.
  4. Nemojte koristiti previše fontova za svoj brend. Odaberite dva ili maximalno tri fonta i nema potrebe da tražite više od toga. 

Nisam zaboravila ni na one koji koriste Canvu, a znam da vas ima 🙂 Bilo da ju koristite za kreiranje online sadržaja ili čak onog tiskanog, količina fontova ponuđena na izbor u Canvi može biti zastrašujuća. Čak i ako se bavite dizajnom jako dugo, biranje fontova za neki projekt je nešto na što odlazi jako puno vremena. Zbilja puno… nekad ne biste vjerovali koliko mi dizajneri biramo i klikamo pravi font 😊 stoga sam odabrale neke odlične fontove kako bi vam olakšala pronalazak onog najboljeg.

Nadam se da će vam ova mala selekcija mojih favorita biti od pomoći 🙂

Pozdrav,

Ana